طراحی و تولید طراحی و تولید .

طراحی و تولید

لوله فایبرگلاس

لوله فایبرگلاس چیست؟

لوله فایبرگلاس حدودا پنجاه سال پیش محبوب شدند. این فناوری به لطف دانشمندان غربی توسعه یافته و در تولید پیاده سازی شد.

آمریکایی ها یاد گرفته اند از افزودنی های خاص و اجزای کامپوزیت برای به دست آوردن یک ماده جدید استفاده کنند.

به لطف استفاده از فناوری های جدید، محصولاتی مانند لوله فایبرگلاس در بازار مصالح ساختمانی عرضه می شود.

لوله فایبر گلاس از یک ماده واحد ساخته شده است. فایبرگلاس با افزودن اجزای خاص: رزین، مواد تقویت کننده تولید می گردد و در نتیجه فرآیند تولید، ماده خواصی به دست می آورد که مکمل خواص موجود است.

لوله فایبرگلاس از این نوع در کجا استفاده می شود؟

زمینه استفاده از لوله فایبرگلاس بسیار گسترده است. لوله فایبرگلاس مجاز به استفاده برای سیستم های فاضلاب و زهکشی هستند.

همچنین از لوله فایبرگلاس در فرآیند اطفاء حریق و در حمل و نقل آب شرب و صنعتی استفاده می شود. نصب خطوط لوله فایبرگلاس در نیروگاه ها و استفاده از آنها برای سازماندهی دفع زباله مجاز است. لازم به ذکر است که لوله های فایبرگلاس به طور گسترده در انواع مختلف سیستم های لوله کشی استفاده می شود:

سیستم های فاضلاب مختلف؛

لوله کشی و سیستم های اضافی؛

خطوط لوله گاز و خطوط لوله نفت.

به عنوان یک قاعده، لوله های فایبرگلاس به عنوان بخشی از یک فرآیند تکنولوژیکی استاندارد تولید می شوند. محصولات تمام شده برای اهداف مختلفی استفاده می شوند و ممکن است پارامترهای خاصی داشته باشند. سازندگان لوله فایبرگلاس ، قطعات و تجهیزات اضافی را نیز تولید می کنند. علاوه بر لوله های فایبرگلاس سایز استاندارد، لوله های فایبرگلاس با قطر و سایر مشخصات نیز به سفارش ساخته می شود.

برای یک لوله فایبرگلاس استاندارد، پارامترهای زیر ارائه شده است :

قطر لوله فایبرگلاس بین 300 تا 4000 میلی متر است.

حداکثر طول لوله فایبرگلاس می تواند تا 18 متر باشد.

لوله های فایبرگلاس می توانند شش کلاس فشار داشته باشند.

لوله فایبرگلاس دارای سه سطح مقاومت است.

به لطف این شاخص ها، لوله های فایبرگلاس کیفیت و دوام بالایی دارند. چنین طرح هایی با محصولات با کیفیت بالا و دوام متمایز می شوند.

مزایا و معایب لوله فایبرگلاس :

 

لوله های فایبرگلاس هم مزایا و هم معایب دارند. معایب لوله فایبرگلاس ناچیز است و اساساً این معایب نیز در حوزه نصب است که باید طبق دستورالعمل انجام شود. اساساً لوله های فایبرگلاس بر اساس فناوری استاندارد با اندازه ها و پارامترهای خاص تولید می شوند.

اکثر لوله های فایبرگلاس بر اساس طراحی استاندارد تولید می شوند. در این فرآیند، رشته های فایبرگلاس به طور مداوم در اطراف قاب پیچیده می شود.

برای افزایش استحکام سازه، سیم با ترکیب خاصی از فایبرگلاس تقویت شده و با مخلوطی از رزین، فایبرگلاس خرد شده و ماسه آغشته می شود.

این فرایند به شما امکان می دهد لوله فایبرگلاس خروجی از خط تولید را با عمر طولانی تا پنجاه سال دریافت کنید. نمی توان از عمر طولانی تر صحبت کرد، زیرا از لحظه ای که اولین لوله های فایبرگلاس ساخته شدند، عمر مفید آنها به پایان نرسیده است. اما، به گفته کارشناسان، لوله های فایبرگلاس را به گونه ای طراحی کرد که عمر طولانی تری را داشته باشند.  

مزایای لوله فایبرگلاس:

استفاده طولانی مدت.

لوله های فایبرگلاس در زمان کوتاه و با حداقل هزینه های مالی نصب می شوند. کوپلینگ ها و روش های دیگر برای این منظور مناسب هستند. جوشکاری و سایر روش های اتصال مورد نیاز نیست.

همه لوله ها سبک وزن هستند، حدود 80 درصد وزن سازه های فولادی.

لوله های فایبرگلاس زنگ نمی زنند و تحت تأثیر خوردگی قرار نمی گیرند.

لوله فایبرگلاس در برابر سایش مقاوم است و در معرض محیط های مختلف تهاجمی قرار نمی گیرد.

لوله های فایبرگلاس را می توان در هر زمانی از سال بدون توجه به شاخص های محیطی و دما مورد استفاده قرار داد.

لوله های فایبرگلاس مطابق با استانداردهای زیست محیطی تولید می گردند.

لوله فایبرگلاس قادر به مقاومت در برابر نوسانات مختلف دما است: از - 65 تا 155 درجه سانتیگراد.

همه این شاخص ها یک مزیت برای لوله فایبرگلاس هستند و به ما اجازه می دهند که لوله های فایبرگلاس را به عنوان محصولات کلی برای ساخت سیستم های مختلف در نظر بگیریم.

معایب لوله فایبرگلاس مانند مقاومت کم بار و ظاهر ترک را می توان حذف کرد. بر این اساس، نمی توان از لوله های فایبرگلاس در هنگام گذاشتن خط لوله استفاده کرد. با تقویت سفتی لوله ها از داخل با یک لایه آب بندی مخصوص می توان از این امر جلوگیری کرد.

چگونه نوع لوله فایبرگلاس را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مواد مناسب مورد استفاده در ساخت لوله فایبرگلاس ، باید تعدادی از شاخص های زیر را در نظر بگیرید:

قرقره لوله فایبرگلاس نباید تغییر شکل و اجزای خارجی داشته باشد.

سطح مواد باید صاف و یکنواخت باشد.

لبه های لوله نباید ترک یا پوسته شدن را نشان دهد.

توجه داشته باشید که بسیار مهم است بتوان لوله های فایبرگلاس را سوراخ کرد، اره کرد، آسیاب کرد و حتی تیز کرد. این به شما امکان می دهد یک لوله کشی یا سیستم دیگر با کیفیت بالا ایجاد کنید.

اگر تمام کارها با کیفیت بالا انجام شود و تمام لوله های فایبرگلاس مطابق با استانداردها و فناوری های مورد نیاز تولید شوند، می توان عمر مفید لوله فایبرگلاس را چندین برابر کرد. لوله های تحت فشار فایبرگلاس برای ایجاد پیچیده ترین سیستم های تامین آب استفاده می شود زیرا دارای خواص با کیفیت بالایی هستند.

لوله های فایبرگلاس ( مشخصات و نصب. بررسی اجمالی محدوده لوله فایبرگلاس و ویژگی های نصب ) :

حدودا چهل و پنجاه سال پیش، لوله های فایبرگلاس برای انسان ناآشنا بود. اما در اواخر دهه 1970، دانشمندان غربی موفق به استفاده از مواد جدید برای حل مشکل خوردگی لوله های فلزی شدند. سپس لوله های فایبرگلاس شروع به استفاده فعال کردند. لوله فایبرگلاس از یک ماده کامپوزیت - فایبرگلاس ساخته شده است. بسته به نوع رزین، میزان و نوع مواد تقویت کننده مورد استفاده و همچنین تکنولوژی تولید، خواص مکانیکی و فیزیکی محصول ممکن است متفاوت باشد.

محدوده استفاده از لوله فایبرگلاس :

یک تولید کننده محبوب لوله فایبرگلاس، Amiantit، مجموعه ای آزمایشی از لوله ها را در اواخر دهه 1960 توسعه داد. برای چندین دهه، این تولید کننده توانست تبدیل به یک برند جهانی گردد و در حال حاضر لوله های فایبر گلاس (GRP) به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان خود، شایسته توجه هستند. این به دلیل این واقعیت است که لوله ها به روش خاصی ساخته می شوند ( یک سیم پیچ پیوسته مارپیچ ). در نتیجه، تحت تأثیر خوردگی قرار نمی گیرند و در برابر اسیدها و محیط ها بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این، بر خلاف لوله های فلزی استاندارد، لوله های فایبرگلاس به راحتی قابل حمل هستند - وزن محصولات چندین برابر کمتر از لوله های فلزی سنگین است.

بنابراین، اگر نمی دانید کدام لوله ها را بخرید - فایبرگلاس یا فلز سنتی، اکثر شرکت ها مواد بادوام و کاربردی را براینصب  و جایگذاری در  بزرگراه ها از لوله فایبرگلاس انتخاب می کنند.

این شرکت پیشرو در تولید لوله های فایبرگلاس تنها در مدت چهل و پنجاه سال توانست نه تنها جایگاه پیشرو را از آن خود کند، بلکه گامی بالاتر بردارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله فایبرگلاس و پیشینه و موارد استفاده از لوله فایبرگلاس به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

تولید کنندگان محبوب گروه صنعتی پایپ گستر منافع هر مصرف کننده را در تولید محصولات خود در نظر می گیرند - می توانید لوله های فایبرگلاس با قطرها، طول ها و طرح های مختلف و همچنین قطعات و اتصالات اضافی را خریداری کنید. علاوه بر این، فرآیند تولید به گونه ای تنظیم می شود که نیازهای هر مشتری را برآورده کند و طبق سفارشات فردی لوله تولید کند.

قطر لوله فایبرگلاس استاندارد از صد تا سه هزار و هفتصد میلی متر است و طول آن به هجده متر مبصورت سفارشی برای مشتریان تولید می گردد. به ماندگاری بالای لوله های فایبرگلاس خود نیز اشاره می کنیم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۴:۱۲ توسط:پایپ گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده