طراحی و تولید طراحی و تولید .

طراحی و تولید

لوله زهکش

لوله زهکشی پراگما :

لوله زهکش پراگما برای زهکشی و حذف آبهای اضافی ناشی از طوفان، زهکشی شهری و صنعتی، زهکشی در طول ساخت و ساز جاده است. جنس لوله زهکش پراگما نوع خاصی از پلی پروپیلن (PP-b)، بسیار حساس به ضربه و کاملاً مقاوم در برابر زهکشی قوی و اختلاف دمای بالا (60- درجه سانتیگراد تا + 100 درجه سانتیگراد). این زهکش های پراگما با لوله های PVC کاملاً متفاوت است. سفتی بالای حلقه 8 کیلونیوتن بر متر مربع آنها را در شرایط سخت آب بندی ضروری می کند. مزایای بارز لوله زهکش پراگما ساخته شده از مواد پراگما عبارتند از: نصب آسان، برش آزاد و بدون اتصال، با لوله های PND و PVC با خطوط صاف فاضلاب و همچنین چاه های پلیمری و بتنی. مونتاژ و انباشته کردن نیازی به استفاده از تجهیزات ساختمانی سنگین ندارد که به شما امکان می دهد در کار ساخت و ساز و نصب لوله زهکش پلی پروپیلن صرفه جویی کنید. لوله های زهکش پراگما با لوله های زهکش  PVC متفاوت هستند: لوله زهکش پراگما در برابر آسیب های مکانیکی در هر دمایی مقاوم هستند.

لوله زهکشی سافترو :

این نوع از لوله های زهکشی ساخته شده با تکنولوژی SoftRock  هستند و زمینه های کاربرد لوله زهکش سافترو عبارتند از : زهکشی سپتیک بسته، زمین، زیرزمین، فونداسیون، زهکشی سقف. لوله ها زهکشی سافترو به سرعت محبوبیت پیدا کردند. مزیت اصلی این نوع از سیستم های زهکشی این است که ما به راحتی و به سرعت با آنها کار می کنیم. سیستم زهکشی SoftRock از یک لوله انعطاف پذیر سوراخ دار با پر کردن پلی استایرن ساخت داخل  یا وارداتی تشکیل شده است. طراحی Soft Rock باعث استفاده غیر ضروری از سنگ خرد شده و افزایش راندمان سیستم زهکشی 20-50٪ می شود.

لوله زهکش فاضلاب :

برای کمک به حفظ جریان لوله، لغزش ها و آب باران از اطراف ساختمان ها از لوله زهکشی آب استفاده می گردد. لوله زهکش کاروگیت، فلات ها و انبارها، زهکشی فاضلاب زیرزمینی یا زیرزمینی را تشکیل می دهند و نگهداری و دوام ساختمان را تضمین می کنند. مواد مورد نیاز جهت ساخت لوله زهکش کاروگیت دارای مزایای به شرح زیر است :

 دوام و مقاومت در برابر اثرات خورشیدی و مکانیکی، معرف های رسوبی، تغییرات دما

برای ساخت ناودان از لوله های چدنی، پلیمری یا بتن مسلح (اتصال در زیر خیابان) استفاده می شود. مهم است که قطر مناسب را انتخاب کنید تا شن و ماسه سرریز نشود. از لوله های زهکش فاضلاب با قطر 100 میلیمتر برای خانه های شخصی استفاده کنید.

لوله زهکشی آبهای زیرزمینی :

لوله زهکش زیرزمینی اساس یک سیستم زهکشی است. در واقع لوله زهکش آب را جمع می کنند و از محل خارج می کنند. آنها به مقاومت در برابر رطوبت زیاد خاک، رطوبت در زیرزمین ها، ظهور کپک و یخبندان دائمی، تشکیل گودال ها و فرورفتگی ها روی پوشش های جامد کمک می کنند تا از تجزیه سیستم ریشه گیاهان جلوگیری کنند. عایق رطوبتی (فنداسیون، دیوارها) همیشه موثر نیست. به یک سیستم زهکشی کارآمد نیاز دارد. هنگام انتخاب طرح، ابتدا نوع کف را تعیین کنید و تنها پس از آن اقدام به خرید مصالح کنید. برای اینکه شبکه زهکشی به خوبی کار کند، زهکش ها در عمقی که مخصوص طراحی شده است قرار می گیرند. برای این کار باید دو شرط را داشته باشید:

لوله ها را زیر نقطه انجماد زمین قرار دهید.

حداقل 50 سانتی متر عمیق تر از پانل زیر پایه ساختمان (که زهکشی روی آن انجام می شود) باشد.

لوله زهکشی باید 50 سانتی متر زیر فونداسیون قرار گیرد

برای درز عمیق استفاده از لوله های با مقاومت بالا (لوله های دو طرفه) ضروری است.

زهکشی برای خاک های مختلف :

برای خاکهای زیر استفاده از لوله زهکش توصیه می گردد.

1-شن و ماسه ژئوتکستایل (یا کوکو) : با فیلتر کردن با تسمه + سنگدانه

2-موم (ترکیب) : دارای فیلتر ژئوتکستایل یا فیبر نارگیل

3-کارست : دارای سوراخ بدون فیلتر نواری

4-خاک رس : با یا بدون فیلتر + ماسه پر (0.2 متر)

لوله زهکش را با دستان خود نصب کنید :

انباشته شدن بیش از حد آب های زیرزمینی می تواند صدمات جبران ناپذیری مانند خزه های روی پایه ایجاد کند و در نتیجه ساختاری به ظاهر ساخته شده ایجاد شود که می تواند در طول قرن ها منقبض شود. سقف ها، دیوارها، درها و پنجره ها به هم می خورد. رطوبت بیش از حد بر سلامت زندگی در خانه تأثیر می گذارد، زیرا پشه ها دائماً کپک و قارچ ایجاد می کنند. با نصب حتی ساده ترین اما با کیفیت ترین سیستم زهکشی از همه اینها جلوگیری کنید.

آماده سازی ترانشه :

ابتدا تمامی گودال ها و مکان هایی که در چاه کلکتور که آب های زیرزمینی تخلیه می شود، شناسایی می شوند. اطمینان حاصل کنید که نسبت به مخزن آب تعصب ندارید، در غیر این صورت آب در لوله ها راکد می شود. اگر سطح محل ناهموار باشد، گودال هایی بر روی نقش برجسته حفر می شود. در یک سطح صاف، شیب به صورت مصنوعی ایجاد می شود. تعداد ترانشه ها به نوع خاک و میزان رطوبت آن بستگی دارد. زهکشی ها اغلب روی زمین گل آلود نصب می شوند. عمق خندق به نوع زهکشی بستگی دارد، اما نه کمتر از 0.5 متر، عرض آن با نزدیک شدن به زهکشی (چاه) افزایش می یابد. زمانی که ترانشه های حفاری شده برای چیدن مواد آماده می شوند. یک بالشتک برای دمپرها بسازید - یک لایه 10 سانتی متری ماسه دانه ای و همان لایه سنگ خرد شده که روی آن زهکش های کویل ژئوتکستایل قبلاً تخلیه شده است (برای سایر انواع ژئوتکستایل زهکشی بسته می شوند تا آنها را ببندید. لوله ها را بپوشانید. ). ژئوتکستایل مانع از تخریب و فرسایش لایه های خاک می گردد.

نصب و مونتاژ لوله کشی :

زهکشی به سوی گودال ها تجزیه شده و با استفاده از محصولات شکل دار (خواب، سه راهی، اتصالات) به یکدیگر متصل می شود و یک شبکه واحد را تشکیل می دهد. پس از گذاشتن لوله ها و مونتاژ سیستم، لازم است شیب را با یک کابل معمولی خانگی که در امتداد خط عبور عناصر کشیده شده است، بررسی کنید. در نقاط عطف و مکان هایی که زاویه شیب تغییر می کند، باید چاه های پوششی برای تمیز کردن کل سیستم زهکشی تعبیه شود.

عناصر زهکشی را به هم وصل کنید. هنگام آب بندی، مهمترین چیز یک مهر و موم خوب است بدین منظور :

یکی از ساده‌ترین راه‌ها - قرار دادن لوله‌های زهکشی PVC روی چسب: سطح کم‌چرب با قطر مفصل کوچک‌تر با چسب روان‌کاری می‌شود، عناصر به هم متصل می‌شوند و چسبندگی مجدد با چسب مقاوم در برابر رطوبت درمان می‌شود.

قابل استفاده برای جوشکاری حرارتی (فقط پلی پروپیلن): اتصالات گرم می شوند، لوله ها متصل و خنک می شوند. پلی پروپیلن ذوب شده، که به آن متصل شده است، مهر و موم خوبی ایجاد می کند.

عناصر با قطر کوچک را می توان به اتصالات پوش فیت فشاری متصل کرد. کیفیت اتصال به دلیل دوام آن بدتر از جوش نیست. هنگام اتصال لوله های زهکش ، مهم است که استحکام یقه را بررسی کنید، آستین های اتصال باید قفل شوند.

خاکریزی نهایی :

پس از بررسی سیستم، سطح لوله و داخل ترانشه را با خاک پر می کنند (در صورت بسته بودن سیستم). برای نفوذپذیری بهتر، لوله ها با ماسه یا شن پوشانده می شوند، ژئوتکستایل ها پنهان می شوند، سپس یک لایه ماسه (10-15 سانتی متر) بر روی آن در بالای زمین می ریزند. باران، برف می بارد و به مرور زمان کنه های خاک بر روی زمین نشسته و صاف می شوند. سیستم زهکشی باز با ویرانه هایی در اندازه های مختلف تزئین شده است. اگر آخرین لایه با سنگ مرمر تزئین شده باشد، و در امتداد لبه های خندق برای کاشت، یک طراحی چشم انداز منحصر به فرد وجود خواهد داشت.

لوله های زهکش یا لوله های تخلیه  را تمیز کنید :

یک سیستم زهکشی مسدود شده قادر به انجام کامل وظایف خود نیست، بنابراین تمیز کردن دوره ای برای خلاص شدن از شر آهک مهم است. می توان برای تمییز کردن انسداد لوله های زهکش از روشهای زیر استفاده نمایید.

روش مکانیکی رفع انسداد لوله زهکش :

بسته به محل قرارگیری سیستم از روش های مختلفی برای رفع انسداد لوله های زهکش استفاده می شود. اگر روی سطح دراز بکشید، تمیز کردن را می توان به صورت دستی انجام داد. در زهکشی عمیق، نصب پنوماتیک با غلتک شستشو و نازل مخصوص برای خرد کردن سنگدانه های بزرگ مورد نیاز است. تمیز کردن مکانیکی لوله زهکش هر 3-4 سال انجام می شود. ساده ترین راه برای تمیز کردن سیستم زهکشی، وارد کردن کابل فولادی از طریق آن است. هنگامی که به نقطه انسداد می رسد، مانع می تواند با یک حرکت چرخشی نفوذ کند.

روش هیدرودینامیکی :

سیستم زهکشی را با استفاده از پمپ، شیلنگ و کمپرسور به صورت قطعات بشویید. این کار هر 10-15 سال یک بار انجام می شود. برای دستیابی به این امر لازم است به هر قسمت (زهکشی) از دو طرف نزدیک شود. این روش موثرترین است، سیستم به طور کامل تحت فشار آب و هوا تمیز می شود.

استفاده از این روش برای تمییز کردن لوله های زهکش از تخریب قلمرو همسایه، دیوارهای آپارتمان ها، زیرزمین ها و زیرزمین ها و  بسیاری از حوادث جلوگیری می کند. بنابراین از سیستم های زهکشی غافل نشوید، ابتدا آنها را به صورت کیفی بسازید، حتی اگر خودتان این کار را انجام دهید. امیدواریم مقاله ما به شما کمک کند تا این موضوع را درک کنید و برای همیشه از شر رطوبت سایت خود خلاص شوید. در بالاتر در ارتباط با اتصالات پوش فیت نیز سخن به میان آمد. در جایی که نیاز به اتصالاتی می باشد که زمان کمتری را برای تعویض یا اتصال هر مدل با هر متریال لوله ای صرف گردد از اتصالات پوش فیت استفاده می گردد. اتصالات و لوله پوش فیت دارای اورینگ هستند که با فشار و بدون نیاز به ابزار خاصی در لوله های دیگر قفل می گردد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در ارتباط با لوله پوش فیت یا اتصالات پوش فیت دارید می توانید به وب سایت لوله و اتصالات پوش فیت گروه صنعتی پایپ گستر مراجعه نمایید. اما برای کسب اطلاعات در ارتباط با لوله زهکش نیز می توانید به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.7


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۹:۲۱ توسط:پایپ گستر موضوع: نظرات (0)