طراحی و تولید طراحی و تولید .

طراحی و تولید

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن تامین آب :

1. لوله پلی اتیلن تامین آب غیر سمی است : مواد HDPE غیر سمی و بی مزه است. این یکی از مصالح ساختمانی سبز است و هرگز با آزمایش های بهداشتی دقیق که می تواند به طور موثر کیفیت آب را بهبود بخشد، مقیاس بندی نمی شود.

2. مقاومت جریان پایین : دیواره داخلی صاف برای انتقال آسان خط لوله. در شرایط مشابه، ظرفیت توزیع لوله HDPE را می توان تا 30 درصد افزایش داد، زیرا زبری آن بسیار کمتر از لوله فولادی و لوله تقویت شده با شیشه است.

3 لوله HDPE بدون نشتی با روش های اتصال لب به لب، اتصال سوکت و الکتروفیوژن به هم متصل می شود، به این معنی که استحکام نقطه ای اتصالات از خود لوله بیشتر است.

4. انعطاف پذیری عالی لوله پلی اتیلن :  لوله های HDPE را می توان برای محصولات با قطر کم لمینت کرد. همچنین می تواند برای محصولات با قطر بزرگتر کمی خم شود که در محل کار بسیار بهتر عمل می کند.

5. مقاومت خوب در برابر خراش : لوله‌های پلی اتیلن 4 برابر قوی‌تر از لوله‌های فولادی هستند، به این معنی که لوله‌های HDPE عمر طولانی‌تری دارند و بازده اقتصادی بهتری دارند.

6. مناسب برای ساخت و ساز : لوله پلی اتیلن را می توان به روش های مختلف بدون شکاف نصب کرد، بنابراین ساخت و نصب آن بسیار آسان است.

7. عمر طولانی : لوله پلی اتیلن آب دارای عمر مفید 50 سال تحت دما و فشار نامیمی باشند.

8 هزینه های عملیاتی و نگهداری کمتر. لوله HDPE نه تنها حمل و نقل و نصب آسان است، بلکه شدت کار را تا حد زیادی کاهش می دهد و راندمان کار را بهبود می بخشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن :

1. استفاده از لوله پلی اتیلن برای تامین آب منطقه شهری : لوله HDPE با قطر بزرگ ایمن و غیر سمی است و برای لوله های اصلی تامین آب شهری و لوله های مدفون مناسب تر است.

2. لوله سیمانی، لوله آهنی و لوله فولادی را تعویض کنید: لوله پلی اتیلن می تواند برای پروژه نوسازی استفاده شود و نیازی به حفاری در مقیاس بزرگ ندارد، لوله HDPE می تواند به طور گسترده در بازسازی شبکه خط لوله در شهر قدیمی استفاده شود.

3. لوله پلی اتیلن برای انتقال مواد صنعتی : استفاده از لوله پلی اتیلن در صنایع شیمیایی، الیاف شیمیایی، مواد غذایی، جنگلداری، داروسازی، صنایع سبک و تولید کاغذ، خط لوله متالورژی و سایر مواد خام صنعتی.

4 شبکه آبرسانی محوطه سازی شده : از آنجایی که پروژه محوطه سازی به لوله های آب زیادی نیاز دارد، لوله HDPE بهترین راه حل برای استحکام و هزینه کم آن است.

5. لوله های تخلیه فاضلاب : لوله HDPE دارای مقاومت در برابر خوردگی منحصر به فرد است، می تواند به عنوان فاضلاب صنعتی و لوله فاضلاب استفاده شود.

6. انتقال مواد معدنی و گل : لوله HDPE دارای مقاومت در برابر تنش و مقاومت در برابر سایش است، می تواند به طور گسترده در سنگ معدن، خاکستر زغال سنگ و لوله دوغاب طعمه رودخانه استفاده شود.

7. لوله پلی اتیلن کشاورزی برای آبیاری( لوله اچ دی) :

پلی اتیلن دارای مزایای سرعت جریان بالا و مقاومت در برابر ضربه خوب است و یک ابزار ایده آل برای آبیاری کشاورزی است. مواد اولیه با کیفیت بالا ماهیت محصول است. لوله های پلی اتیلن و لوله های کاروگیت گروه صنعتی پایپ گستر از مواد عالی ساخته شده اند. امروزه لوله های پلاستیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های پلی اتیلن که مشخصات فنی بسیار متفاوتی با لوله های فلزی دارند، حتی گاهی بیش از 50 سال در خدمت استاد خود هستند. لوله های پلی اتیلن چه ویژگی هایی دارند؟

خاصیت ضدخوردگی لوله پلی اتیلن :

اولین و اصلی ترین مزیت چنین لوله ای مقاومت آن در برابر خوردگی است. آنها می توانند مدت زمان نسبتا طولانی بدون تعمیر مقاومت کنند. علاوه بر این، سیستم های پلی اتیلن و فاضلاب در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار نمی گیرند. فضای داخلی آنها صاف است که می تواند ظرفیت عملیاتی را تا حد زیادی افزایش دهد. حتی پس از سال ها کار، لوله های پلی اتیلن برای آب، گرمایش یا فاضلاب بسیار بهتر از فلز حمل می شوند زیرا هیچ رسوبی روی دیواره آنها باقی نمی ماند. قطعات قالب را می توان نه تنها از پلاستیک بلکه از فلز نیز ساخت. علاوه بر این، تراکم نمی تواند در سطح آنها ایجاد شود. این مزایا باعث محبوبیت لوله های پلی اتیلن می شود (ویژگی های فنی آنها در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت).

مشخصات لوله پلی اتیلن

با توجه به لوله های پلی اتیلن (مشخصات فنی)، فاضلاب، لوله کشی یا گرمایش، ابتدا باید به برند موادی که از آن ساخته شده اند توجه کرد، سپس در مورد شاخص های مقاومت فشار لوله از داخل صحبت خواهیم کرد. با توجه به قطر محصول، بنابراین اگر می خواهید در مورد لوله های پلی اتیلن، و مشخصات فنی آنها بیشتر بدانید، ابتدا باید با انواع پلی اتیلن آشنا شوید:

PE 63 (امروز در دسترس نیست).

PE 80 - خواص خوبی دارد و می تواند فشار نسبتا بالایی را از هر مایعی تحمل کند. این برند در ساخت لوله های با قطر کم نصب شده برای تامین آب مورد استفاده قرار می گیرد.

PE 100 - برای ساخت لوله های با قطر بزرگ مورد استفاده در ساخت لوله های تامین آب سرد استفاده می شود.

قطری که در مشخصات لوله های پلی اتیلن نیز درج شده است می تواند بسیار متفاوت باشد. محدوده از 20 میلی متر تا 120 سانتی متر است. طول آنها تا حد زیادی به قطر آنها بستگی دارد. بنابراین، به عنوان مثال، از 20 تا 110 میلی متر نشان می دهد که طول آن نباید از 50 متر تجاوز کند.

مزایای لوله های پلی اتیلن با قطر بزرگ :

اخیراً در مورد لوله های پلی اتیلن با قطر بزرگ صحبت کردیم که بیشترین تقاضا را دارند. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که از آنها برای ساخت یک منبع آب تحت فشار، یک سیستم زهکشی یا یک سیستم فاضلاب (لوله کاروگیت) استفاده می شود. آنها مزایای قابل توجهی نسبت به مدل های فلزی دارند:

تولید، نصب و راه اندازی ارزان تر از فلز است.

اگر آب یخ بزند، اتفاق بدی نمی افتد.

وزن لوله به طور قابل توجهی کمتر است که حمل و نقل و نصب را تسهیل می کند.

لوله پلی اتیلن از نظر فنی ایمن و غیر سمی است.

شما لازم نیست نگران حمل و نقل باشید، زیرا کالاهای خطرناکی نیستند.

مقاوم در برابر توده و پاشش. اتصالات قابل اعتمادتر و بادوام تر هستند که باعث افزایش طول عمر لوله می شود.

لوله پلی اتیلن فاضلاب ( لوله کاروگیت) :

به لطف پلی اتیلن، سیستم فاضلاب ظاهری جدید پیدا کرده و کیفیت آن به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. واقعیت این است که پلی اتیلن به بهبود توسعه خود سیستم کمک می کند و ساخت آن چندین برابر آسان تر و سریع تر است. برای مثال می توانید از پرش های به اصطلاح بدون سنگر استفاده کنید. لوله های پلی اتیلن که ویژگی های فنی آنها به آنها کمک می کند در معرض مواد شیمیایی تهاجمی قرار نگیرند، حمل و نقل و مونتاژ آسانی دارند. اتصال آنها پایدارتر و قابل اعتمادتر است که به محافظت در برابر حوادث کمک می کند. لوله پلی اتیلن فاضلابی به لوله پلی اتیلن موجدار یا همان لوله کاروگیت شهرت دارند. لوله کاروگیت از پلی اتیلن دولایه مخصوص لوله های فاضلاب و آب ساخته شده است. قاعدتاً از علامت PE 80 استفاده می کنند که از نظر قطر برای این مدل مناسبتر است. لوله کاروگیت در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند. به دلیل سفتی بالای رینگ مخصوص که بسیار زیاد است، می توان لوله کاروگیت را به صورت مخفیانه در عمق یک تا بیست متری نصب کرد. پلی اتیلن برای به اصطلاح فاضلاب خارجی وجود دارد.

لوله های پلی اتیلن تحت فشار برای فاضلاب و آبرسانی :

پلی اتیلن درجه 80 بادوام ترین پلی اتیلن شناخته شده امروزی است. به همین دلیل است که از آن برای ایجاد لوله های پلی اتیلن ویژه مقاوم در برابر فشار بالا و پایین استفاده می شود. آنها را می توان بدون مشکل حتی در یک محیط بسیار تهاجمی استفاده کرد، اما حوزه اصلی کاربرد همچنان تامین آب است. برای فاضلاب مناسب نیستند. قطر این لوله های شناخته شده امروزه از 2 تا 6.3 سانتی متر است. برای انتقال فاضلاب بهترین گزینه لوله کاروگیت می باشد.

سازندگان معروف لوله های پلی اتیلن

در فروشگاه های سخت افزاری امروزی، طیف وسیعی از لوله های پلی اتیلن می توانند به راحتی جلب توجه کنند. اگر نمی دانید کدام لوله بهتر است بخرید، ابتدا باید بدانید چه کسی این مدل ها را می سازد. معروف ترین شرکت تولید لوله های پلی اتیلن فاضلاب و آبرسانی امروزه گروه صنعتی پایپ گستر ، ناب زیست ، پایپ ایران ، هلدینگ برتر ، سازآب ، پارس اتیلن و .... می باشند. گروه صنعتی پایپ گستر محصولاتی با کیفیت و بادوام ایجاد می کند که برای سیستم های آبرسانی و فاضلاب با هر پیچیدگی و طولی مناسب است. علاوه بر این، لوله پلی اتیلن آب که مشخصات فنی آن کیفیت بالای آن را نشان می دهد، با سهولت مونتاژ، سهولت حمل و نقل و سهولت خود سیستم متمایز می شود. گروه صنعتی پایپ گستر لوله پلی اتیلن و لوله های کاروگیتی را تولید می کند که برای مدت طولانی فراموش خواهید کرد که تعمیر چیست. ویژگی اصلی لوله های پلی اتیلن پایپ گستر این است که دارای خاصیت عایق صوتی بالا و همچنین مقاومت در برابر حرارت بالا (تا 90 درجه) می باشد. تولیدکنندگان ایرانی نیز از تولیدکنندگان خارجی عقب نمانده و لوله های پلی اتیلن با کیفیت و به اصطلاح کم فشار تولید می کنند. چنین مدل هایی هزینه کمتری دارند، بنابراین در بین تولید کنندگان و خریداران بسیار محبوب هستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۷:۱۸ توسط:پایپ گستر موضوع: نظرات (0)